PREDNOSTNO PODROČJE KAKOVOSTI: socialni razvoj otrok

PRIORITETNI CILJ: usposabljanje otrok za konstruktivno reševanje konfliktov (vključevanje vaj možganskih pauz

STRATEGIJA: učenje konstruktivnega reševanja konfliktov s pomočjo izražanja čustev in razumevanja stališč drugih ljudi

Šolsko leto 2024/2025

PROGRAM INTERESNE DEJAVNOSTI:

  • Učimo se načina kako rešujemo spore.
  • Učimo se o pomenu čustev.
  • Učimo se ubesediti svoja čustva.
  • Učimo se razumeti stališča drugih ljudi.
  • Učimo se konstruktivnega reševanja konfliktov – mediacije.
  • Timske in socialne igre.
  • Tanka črta odgovornosti.

 

CILJI : KAJ?                                                                          KDO?                                               KDAJ?

Dejavnosti v skladu s                                            Imena nosilcev dejavnosti          Rok za izvedbo                                                                    

KAKO BOMO VEDELI? Merila za spremljanje
Razumevanje konflikta,  seznanjanje z različnimi načini  reševanja konfliktov.

 

 

 

 

Spoznavanje z aktivnim poslušanjem in medsebojnim sodelovanjem

 

Pripovedovanje in branje zgodbe „Govorice“

Skupinski razgovor o vsebini zgodbe, in različnega načina reševanja konfliktov

Igra skečev z žogo – demonstracije načinov reševanja konfliktov.  Pogovor o zgodbi.

Izobesitev plakata.

 

Skupno prebiranje „Govorice“ in skupinsko obnavljanje zgodbe s pomočjo lutkovne igre in pripovedovanja ob pobarvanki.

 

Izvedba dveh delavnic aktivnega poslušanja.

Razgovor o delavnicah.

Izobesitev plakata.

Vaja za utrjevanje aktivnega poslušanja in sodelovanja.

Razgovor o vaji.

mentorica, otroci

 

 

 

 

 

mentorica, 3 prostovoljci 

 

 

 

mentorica, otroci

 

 

 

Mentorica, otroci

 

 

 

 

0ktober

 

 

 

 

 

 

 

0ktober

 

 

 

0ktober

 

 

november

 

 

 

 

Vodenje dnevnika
Sproščanje otrok z gibanjem

 

 

igra   “Obliži”

 

Mentorica, otroci

november

 

 
Otroke seznanjati o pomenu čustev.

 

Pripovedovanje in branje zgodbe „Kaj čuti veveriček Viktor“ (str.43) mentorica, vzgojiteljice,

starši.

 

november

 

 
Seznanjanje s odkrivanjem čustev s pomočjo govorice telesa Prikaz čustev s pomočjo pantomime

Razgovor po vaji. (str.53)

Mentorica, otroci november  
Sproščanje in zabavanje otrok.

 

Ugotavljanje čustev ob prikazu slik

Pogovor ob vsaki sliki

mentorica, otroci  december  
Prepoznati čustva iz tona glasu.

 

Prebiranje stavkov tako, da je bralec skrit za vrati – isti stavek prebran različno.

Pogovor o zgodbi.

mentorica, otroci december  
Odkrivanje čustev iz risb

 

Igra pokukajmo in poslušajmo – medsebojno sodelovanje mentorica, otroci december  
Sproščanje in razgibavanje, prepoznavanje čustev iz neverbalne govorice.

Narisati predstavljeno čustvo.

 

Igra Sneguljčica – palčki ponazarjajo čustva, sneguljčica ugiba.

 

V prazen obraz dodati obrvi, oči, usta, nos. Izdelava čustvenih lutk iz papirnatih vrečk.

Na hrbtno stran lutke “napišemo”, kaj bi ta rekla.

mentorica

otroci

 januar  
Navajanje otrok na izražanje čustev in na pogovor o čustvih

 

 

 

Pripovedovanje o tem, kaj nas spravi v takšno čustveno stanje, kot ga izraža naša lutka.

Preberemo zgodbo. „Kaj čuti veveriček Viktor“

 

mentorica

otroci

 

januar  
Ubeseditev svojih čustev, spoznavanje, da besede lahko žalijo.

 

Prebiranje in pripovedovanje zgodbe “Izključevanje”

Skupinski razgovor.

Igra “Zabavno razgibavanje” za sprostitev.

Mentorica, otroci.

 

 

 

 

 

 

januar

 

 

 

 

 

 

 
Razumevanje razlike med obtoževanjem in jaz sporočili.

 

 

 

 

 

 

 

 

Otrokom razložim preproste korake za uporabo jaz sporočil.

Na steno prilepimo plakat z enačbo za jaz sporočilo. Otroci vadijo jaz sporočila.

Vaja za izražanje čustev.

Ubeseditev pomembnega dogodka v življenju.

 

Prebiranje zgodbe“Izključevanje”.

 

Dramatizacija zgodbe“Izključevanje”.

Mentorica, otroci.

 

 

 

 

 

 

 

Mentorica, otroci.

 

Mentorica, otroci.

januar

 

 

 

 

 

 

februar

 
Otroke učiti, kako razlike med nami spremeniti v prednosti.

 

 

 

Otroci razmislijo o svojih veščinah, ki jih imajo in o teh, ki bi jih radi pridobili s pomočjo igre Podarim, dobim.

Pobarva sliko in pripoveduje o dogodku na njej.

Mentorica, otroci. februar

 

 
Učimo se razumeti stališča drugih ljudi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Prebiranje in pripovedovanje zgodbe “Osvajanje Amerike”. (str.121)

Razgovor o zgodbi.)

Otroci obnovijo s svojimi besedami  zgodbo o Rdeči Kapici.

Preberem zgodbo o Rdeči Kapici.

Vprašanja za razgovor

 

Igra  „Na dveh straneh različne črte“.

Pogovor o tem, kako različni smo.

Igra različnega zaznavanja “Snežinke”.

 

 

Pripovedovanje zgodb iz različnih perspektiv – otrok pove zgodbo v vlogi izbrane živali.

Pobarvanje slike in pripoved o dogodku.

Mentorica, otroci.

 

 

 

 

 

 

 

Mentorica, otroci.

 

 

 

 

Mentorica, otroci.

 

februar

 

 

 

 

 

 

 

februar

 

 

 

 

marec

 

 

 
Navajanje na konstruktivno reševanje konfliktov – MEDIACIJA.

 

Prebiranje in pripovedovanje zgodbe “Uporabi besede in ne pesti”.

Odgovori na vprašanje.

Igra “Dotik” za sprostitev.

Mentorica, otroci.

 

marec

 

 

 
Navajanje na veščino reševanja sporov s pogovorom – mirno reševanje

 

Vaja aktivnega poslušanja:

-z zgodbo “Prašiček”.

Razgovor.

Mentorica, prostovoljci, ostali otroci.

 

marec

 

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pogovor o življenjski veščini – reševanju konfliktov s pogovorom.

Demonstracija mirnega reševanja konflikta

Plakat korakov mirnega reševanja konfliktov.

 

Igra vlog v manjših skupinah, demonstracija igre vlog.

Ureditev kotička za pogovore v večnamenskem prostoru vrtca.

 

Možganska nevihta – Brainstorming – generiranje zamisli, ne, da bi nas kdorkoli analiziral ali presojal.

 

Igra vlog – osredotočanje le na obsojanje in iskanje krivca. Pogovor o čustvih.

V skupinah iskanje možnih rešitev – brainstorming.

 

Razgovor o spoznanjih – rešitve ne obsojanje.

 

Dramatizacija po prebrani zgodbi, demonstracija različnih odzivov na konflikt (soočenje, umik, reševanje s pogovorom).

 

 

Dramatizacija ter

Pobarvaj in pripoveduj o dogodku.

Mentorica, vsi otroci,

 

 

 

 

 

skupine otrok.

 

 

 

 

Mentorica, vsi otroci, skupine otrok.

 

 

Mentorica, vsi otroci.

 

 

 

 

Mentorica, vsi otroci.

 

 

Mentorica, vsi otroci, skupine otrok.

 

 

 

 

 

marec

 

 

 

 

 

 marec

 

 

 

 

april

 

 

 

april

 

 

 

 

april

 

 

maj

 

maj

 

maj

 

maj

 

                                                                                                                                                                                                                                            Mentorica: Monika Leštan

 

 

(obiski 273 skupaj, 1 obiski danes)