PREDNOSTNO PODROČJE KAKOVOSTI: socialni razvoj otrok
PRIORITETNI CILJ: usposabljanje otrok za konstruktivno reševanje konfliktov (vključevanje vaj možganskih pauz
STRATEGIJA: učenje konstruktivnega reševanja konfliktov s pomočjo izražanja čustev in razumevanja stališč drugih ljudi
Šolsko leto 2024/2025
PROGRAM INTERESNE DEJAVNOSTI:
- Učimo se načina kako rešujemo spore.
- Učimo se o pomenu čustev.
- Učimo se ubesediti svoja čustva.
- Učimo se razumeti stališča drugih ljudi.
- Učimo se konstruktivnega reševanja konfliktov – mediacije.
- Timske in socialne igre.
- Tanka črta odgovornosti.
CILJI : | KAJ? KDO? KDAJ?
Dejavnosti v skladu s Imena nosilcev dejavnosti Rok za izvedbo |
KAKO BOMO VEDELI? Merila za spremljanje | ||
Razumevanje konflikta, seznanjanje z različnimi načini reševanja konfliktov.
Spoznavanje z aktivnim poslušanjem in medsebojnim sodelovanjem
|
Pripovedovanje in branje zgodbe „Govorice“
Skupinski razgovor o vsebini zgodbe, in različnega načina reševanja konfliktov Igra skečev z žogo – demonstracije načinov reševanja konfliktov. Pogovor o zgodbi. Izobesitev plakata.
Skupno prebiranje „Govorice“ in skupinsko obnavljanje zgodbe s pomočjo lutkovne igre in pripovedovanja ob pobarvanki.
Izvedba dveh delavnic aktivnega poslušanja. Razgovor o delavnicah. Izobesitev plakata. Vaja za utrjevanje aktivnega poslušanja in sodelovanja. Razgovor o vaji. |
mentorica, otroci
mentorica, 3 prostovoljci
mentorica, otroci
Mentorica, otroci
|
0ktober
0ktober
0ktober
november
|
Vodenje dnevnika |
Sproščanje otrok z gibanjem
|
igra “Obliži” |
Mentorica, otroci |
november
|
|
Otroke seznanjati o pomenu čustev.
|
Pripovedovanje in branje zgodbe „Kaj čuti veveriček Viktor“ (str.43) | mentorica, vzgojiteljice,
starši.
|
november
|
|
Seznanjanje s odkrivanjem čustev s pomočjo govorice telesa | Prikaz čustev s pomočjo pantomime
Razgovor po vaji. (str.53) |
Mentorica, otroci | november | |
Sproščanje in zabavanje otrok.
|
Ugotavljanje čustev ob prikazu slik
Pogovor ob vsaki sliki |
mentorica, otroci | december | |
Prepoznati čustva iz tona glasu.
|
Prebiranje stavkov tako, da je bralec skrit za vrati – isti stavek prebran različno.
Pogovor o zgodbi. |
mentorica, otroci | december | |
Odkrivanje čustev iz risb
|
Igra pokukajmo in poslušajmo – medsebojno sodelovanje | mentorica, otroci | december | |
Sproščanje in razgibavanje, prepoznavanje čustev iz neverbalne govorice.
Narisati predstavljeno čustvo.
|
Igra Sneguljčica – palčki ponazarjajo čustva, sneguljčica ugiba.
V prazen obraz dodati obrvi, oči, usta, nos. Izdelava čustvenih lutk iz papirnatih vrečk. Na hrbtno stran lutke “napišemo”, kaj bi ta rekla. |
mentorica
otroci |
januar | |
Navajanje otrok na izražanje čustev in na pogovor o čustvih
|
Pripovedovanje o tem, kaj nas spravi v takšno čustveno stanje, kot ga izraža naša lutka.
Preberemo zgodbo. „Kaj čuti veveriček Viktor“
|
mentorica
otroci
|
januar | |
Ubeseditev svojih čustev, spoznavanje, da besede lahko žalijo.
|
Prebiranje in pripovedovanje zgodbe “Izključevanje”
Skupinski razgovor. Igra “Zabavno razgibavanje” za sprostitev. |
Mentorica, otroci.
|
januar
|
|
Razumevanje razlike med obtoževanjem in jaz sporočili.
|
Otrokom razložim preproste korake za uporabo jaz sporočil.
Na steno prilepimo plakat z enačbo za jaz sporočilo. Otroci vadijo jaz sporočila. Vaja za izražanje čustev. Ubeseditev pomembnega dogodka v življenju.
Prebiranje zgodbe“Izključevanje”.
Dramatizacija zgodbe“Izključevanje”. |
Mentorica, otroci.
Mentorica, otroci.
Mentorica, otroci. |
januar
februar |
|
Otroke učiti, kako razlike med nami spremeniti v prednosti.
|
Otroci razmislijo o svojih veščinah, ki jih imajo in o teh, ki bi jih radi pridobili s pomočjo igre Podarim, dobim.
Pobarva sliko in pripoveduje o dogodku na njej. |
Mentorica, otroci. | februar
|
|
Učimo se razumeti stališča drugih ljudi.
|
(Prebiranje in pripovedovanje zgodbe “Osvajanje Amerike”. (str.121)
Razgovor o zgodbi.) Otroci obnovijo s svojimi besedami zgodbo o Rdeči Kapici. Preberem zgodbo o Rdeči Kapici. Vprašanja za razgovor
Igra „Na dveh straneh različne črte“. Pogovor o tem, kako različni smo. Igra različnega zaznavanja “Snežinke”.
Pripovedovanje zgodb iz različnih perspektiv – otrok pove zgodbo v vlogi izbrane živali. Pobarvanje slike in pripoved o dogodku. |
Mentorica, otroci.
Mentorica, otroci.
Mentorica, otroci.
|
februar
februar
marec
|
|
Navajanje na konstruktivno reševanje konfliktov – MEDIACIJA.
|
Prebiranje in pripovedovanje zgodbe “Uporabi besede in ne pesti”.
Odgovori na vprašanje. Igra “Dotik” za sprostitev. |
Mentorica, otroci.
|
marec
|
|
Navajanje na veščino reševanja sporov s pogovorom – mirno reševanje
|
Vaja aktivnega poslušanja:
-z zgodbo “Prašiček”. Razgovor. |
Mentorica, prostovoljci, ostali otroci.
|
marec
|
|
|
Pogovor o življenjski veščini – reševanju konfliktov s pogovorom.
Demonstracija mirnega reševanja konflikta Plakat korakov mirnega reševanja konfliktov.
Igra vlog v manjših skupinah, demonstracija igre vlog. Ureditev kotička za pogovore v večnamenskem prostoru vrtca.
Možganska nevihta – Brainstorming – generiranje zamisli, ne, da bi nas kdorkoli analiziral ali presojal.
Igra vlog – osredotočanje le na obsojanje in iskanje krivca. Pogovor o čustvih. V skupinah iskanje možnih rešitev – brainstorming.
Razgovor o spoznanjih – rešitve ne obsojanje.
Dramatizacija po prebrani zgodbi, demonstracija različnih odzivov na konflikt (soočenje, umik, reševanje s pogovorom).
Dramatizacija ter Pobarvaj in pripoveduj o dogodku. |
Mentorica, vsi otroci,
skupine otrok.
Mentorica, vsi otroci, skupine otrok.
Mentorica, vsi otroci.
Mentorica, vsi otroci.
Mentorica, vsi otroci, skupine otrok.
|
marec
marec
april
april
april
maj
maj
maj
maj |
Mentorica: Monika Leštan